Tredje gången gillt...

Idag är det tredje gången som en annan hund rusat på Nova.
När mamma var ute och rastade henne imorse kom det en stor schäfer rusande mot dom men mamma (som blev riktigt rädd) skrek NEJ!!! rakt ut så schäfern blev rädd för henne och vände.

De tidigare gångerna har det varit grannens Bernersenner-blandning som attackerat Nova, helt utan förvarning har hon rusat fram och gått på Nova. Hennes husse har kommit efter och stuvat ihop sin hund och burit henne därifrån.

Det jag inte kan förstå är varför man som hundägare väljer att ha sin hund lös när man vet att man inte kan garantera att den svarar på inkallning. Det är just därför jag inte har min hund lös när jag vet att det finns andra hundar runt omkring. Att man sen vet att man har en hund som inte är så förtjust i andra hundar gör ju inte saken bättre precis...vad tänker vissa hussar och mattar med????

Jag kan ligga och vrida mig när jag ska sova för att jag funderar på hur mycket "skada" Nova tagit av detta. Min mardröm är ju att hon inte ska gå att ha tillsammans med andra hundar längre, att hon inte ska kunna leka snällt...

Tiden får väl utvisa och förhoppningsvis kommer allt att gå bra i framtiden...Det skär verkligen i hjärtat mitt, speciellt när hon är hemma hos mamma och jag här nere. Men snart kommer hon, mitt lilla gryn! (bara bebisen vill komma först!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback