Jakten på den perfekta lägenheten!

Vårat letande efter den perfekta lägenheten pågår ständigt. Jag vet inte hur många gånger/dag som vi kollar www.blocket.se och www.hemnet.se, det har nästan blivit en sport för mig, att kolla dessa sidor hur många gånger som helst, så att jag nu inte skulle missa något objekt!

Idag har vi faktiskt hittat några potentiella objekt, vi ska dock sova på saken tills imorgon innan vi beslutar om vi [Stefan] ska gå på visningen. För tillfället har jag gett upp att hoppas, för att inte bli så besviken när man måste lämna budgivningen med svansen mellan benen...men...lite positiv är jag ändå!

Som blivande föräldrar måste jag och Stefan vara väldigt laid-back. Vi har i skrivande stund inte införskaffat en endaste vettig pryl till pyret, förutom något enstaka plagg, haklapp och mugg. Idag förärade vi därför Barnens Hus med ett besök där vi kikade på ett babyskydd och en barnvang.

Vi har väldigtlänge varit inställda på att köpa en begagnad men efter lite eftertänksamhet har vi insett att det är lika bra att köpa en ny. Vi har rullat, vikt ihop, kännt, klämt och vridit på ALLA barnvagnar som fanns på bygget [vilket var en hel del].
Slutligen har vi faktiskt enats om en modell, både då det gäller babyskydd och barnvang.

Gällande babyskydd blev det en Acta Graco Logico S, vilken färg har vi däremot inte bestämt än..det återstår att se...

image85

Pyrets åkdon kommer att bli en Cango Nizza Highline i färgen kiwi[på bilden], frost eller laktits. Beställningen görs till veckan och det kommer nog att bli en aha-upplevelse för mig...nu händer det verkligen [undra hur det kommer att bli när man ska på BB??!!?]

image86

Just nu längtar jag bara tills vi får en lägenhet som vi kan börja inreda...det börjar bli liiite drygt att tomta runt hemma i Piteå medans livet ska fortgå i Uppsala..om ni fattar...

Imorgon åker raringen tillbaka till Uppsala för lite helgjobb och jag ska stanna kvar här uppe och stryka mig på magen och längta tillsi maj..Pernilla ska få sig ett besök eftersom hon fyllt år, presenten ligger på hyllan och väntar!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback