Glad midsommar!

Idag är det äntligen midsommar, SOM jag har längtat!
Om ni inte visste det så är anledningen till min längtan att jag ÄLSKAR sill och färskpotatis, det är typ det godste jag vet. Så förstå min lycka när vi var på Leidel igår och man fick tre (3) burkar Abbas sill för 18 spänn, det om något är ett kap!
 Vi fick med oss vanlig matjessill, senapssill och skärgårdssill.
Ikväll ska jag även förtära hur mycket gravad lax som helst eftersom det också står högt upp på min "favorit-mat-lista". Enbart till jul, påsk och midsommar, då får man faktiskt frossa i det!
Och JA, man får äta det fast man ammar (i måttlig mängd dock) för er som undrar!



Jag ska även göra en smarrig jordgubbstårta till efterrätt, mums!

Lillan somnade snällt igårkväll och sov i sin säng fram till klockan 04.00, då vaknade hon och försökte intala mig att det var morgon.
Hon käkade lite och låg sen och jollrade/grymtade/pratade fram till klockan 06.00. Då började hon tagga ner och blinkningarna blev längre.
Det hjälpte dock inte hennes stackars pappa som hade ställt väckaren på 05.20 eftersom han ska jobba idag.
Jag hoppas inte att ha är för trött på jobbet idag!

Annars har vi varit en sväng på stan idag.
Köpt finfina presenter till Stefans faster Lisbeth som har fyllt år den 5/6. Jag hoppas hon blir nöjd:)
Sen shoppade vi lite på ÖB, tänk att man ALLTID hittar något där, det finns ALLTID något som är bra-att-ha. Helt sjukt!!!

Vi inhandlade även en blomsterbukett till farfar Bosse och Ulla som vi ska besöka imorgon.
En liten blomma till midsommar är ju aldrig fel!


Här kommer en bild på lillans outfit-for-the-day. Tack och bock till farfar Bosse och Ulla för den fina sparkdräkten! Observera de supersöta fötterna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback