Stockholms baby!

Igår tog vi pendeln in till city för lite omväxling. Stefan har jobbat hela veckan så vi behövde göra något kul tillsammans eftersom han jobbar lördag till onsdag också...

Inne i city mötte vi upp Irene och begav oss till Kungsträdgården för lite fika. Nackdelen med innerstan på sommaren är att allt blir dyrare (har jag hört iallafall, vad vet en lantis som jag?:)) Vi hittade till slut ett ställe där vi inte chockade plånboken så mycket. Sallad med fetaost och en kaffe en (super)varm sommardag är inte fel!

Stefan och Irene


Jag och lillan


Vi lyckades även pricka in vaktbytet vid slottet och jag måste säga att jag tycker synd om stackarna som måste marchera runt stan i den värmen. Men bäst var ändå hästarna, OM jag någongång ska bli polis ska jag definitift sitta på en häst:)

     

Efter en underbart god mjukglass var Irene tvungen att rusa hem innan tåget till Västerås skulle gå. Jag och stefan styrde barnvagnen mot skeppsholmen och konstutställningen. Efter detså mötte vi upp lillans farfar och Ulla i kungsträdgården och dit kom även farbror Anders.

Vi tog en promenad mot östermalm och hamnade på humlegårdsgatan, en mycket trevlig gata med många fina inredningsutiker. Hungern tog över och vi klämde ner varsin burgare innan vi tog pendeln hem till Märsta.

Som sagt så jobbar Stefan ikväll och jag tar det lugnt hemma med en trött lillan som just slog upp sina vackra blå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback