I slutet på vecka 20

Japp, halva tiden har gått och idag är jag i veckan 19 +5, alltså vecka 20. Jag mår hur bra som helst och har verkligen ingenting att klaga på:)

Tänkte skriva lite om mina typiska graviditetssymtom men jag kan inte påstå att jag har några. Det enda jag är sugen på är sura saker, typ illgröna äpplen, citronsaft och apelsiner. Humöret är ungefär som vanligt, förutom att jag blir fortirriterad om jag känner mig minsta lilla orättvist behandlad..haha!

Idag var jag och S hos barnmorskan på kontroll. Jag har (peppar peppar) bara gått upp fjuttiga 1½ kilo och järnvärdet kilar statigt uppåt:) Vi fick även lyssna på pyrets lilla hjärta som pickade på i 152 slag/min. Vilket underbart ljud det var, helt enormt!

Efter ett samtal med en god vän har jag nu börjat tvivla på vad den är för någon som lever om i magen, magkänslan säger pojke men alla "tecken" (inte för att det finns någon vetenskap bakom dom) tyder på en flicka. Vi får väl vänta och se! S tror däremot på en pojke, kanske inte så otippat?!?

Har redan hunnit med 2 veckor på Mogården och nu börjar Thailand närma sig med stormsteg, jag längtar så jag håller på att spricka!

Nu är det tid för lite kvalitetstid tillsammans med S i vår soffa..myys!

hejs!

Kommentarer
Postat av: Madde

hej anna! tänkte bara tipsa dig om gravid.se om du inte varit där. jättebra sida! Lita på magkänslan, jag visste hela tiden att det var pojkar men jag förstår att du tvivlar ändå:)

2008-01-12 @ 11:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback