Hej dar hemma!

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle hitta tid till att blogga nu nar vi ar i Thailand men den basta AC:n finns faktiskt vid datorerna!

Nu har vi iallafall varit har i en vecka, vilket innebar att vi har en underbar vecka kvar!

Hotellet som vi bor pa, Timber House, ar riktigt fint och har allt som vi kan tanka oss behova. Personalen ar valdigt vanlig och hjalpsamma (dom har fatt hjalpa oss tva virrpannor NAGRA ganger!). Frukostbuffen ar kanon men jag borjar bli lite less, langtar som fan efter fiberhavregrynsgrot med lingonsynt!

I veckan har vi varit en dag pa Chicken Island och solat, badat och snorklat. Vi sag valdigt manga fina fiskar, men inte alls lika manga som vi kommer att fa se imorgon nar vi sticker ut pa PhiPhi och Maya oarna + nagra till stallen. Det ska visst vara helt otroligt vackert sa det ser vi fram emot!

Igar var jag och S och red elefant under en timme, och DET var en upplevelse man inte smalt an! Jag har sa fachinerad av djuren, de ar sa stora och tunga men hur smidiga som helst! "Varan" elefant hette Taxi och var en riktigt trevlig tjej som gillade gurkorna som hon sen fick.
Daremot holl jag pa att do da tva elefanter borjade "tjafsa" och trumpetade at varandra. Hjartat holl pa att hoppa ur.... Sen stack vi till en Cat Fish farm och kollade pa dessa superackliga fiskar + nagra stackars krokodiler som ocka bodde dar...

Var chauffor Seppo (kommar fran Norberg men bor har i Ao Nang) skjutsade oss sedan in till Krabi Town dar vi shoppade lite eftersom det ar mycket billigare dar an i Ao Nang. Hittade dock bara ett par trosor och ett par skor! Men ikvall ska vi tillbaka och ga pa nattmarknades, forhoppningsvis blir det lite mer shopping da!

Jag och Ulla (S pappas sambo) fick en kvall for oss sjalva nar Bosse och S akte pa Thaiboxning. Vi hittade ett superfint cafe dar dom serverade riktigt kaffe(en bristvara, har serveras bara snabbkaffe)!!.

Annars ligger vi pa stranden varje dag och solar och badar. Det ar ca 35-40 grader varmt varje dag och vattnet ar inte sa svalkande som man onskar! Vi tar aven massage titt som tatt och det ar verkligen hur skont som helst!

maten har ar hur underbart god som helst och min nya favvo ar latt Spring Rolls (kan ata hur mycket som helst)!!

Bebisen i magen verkar verkligen trivas har i varmen for det sparkas och lever om nastan hela dagarna nu! Det ar riktigt mysigt!
Nu borjar aven magen att vaxa ordentligt och det kan bli riktigt jobbigt att ga och sitta lange, men det hor ju till + att det ar supervarmt nuderlattar ju inte precis!

Idag har vi gatt in i v.24 och bebisen ar ca 30 cm lang nu!

Hoppas att alla har det bra dar hemma, for vi har det verkligen underbart!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej gumman! har du kommit hem nu? och förlovad såg jag i 154ans blogg=) Grattis!
Jag är sjukt sjuk alltså, men på bättringsväg iaf.
Hoppas att ni haft de bra på eran resa! Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback