Fotfobi...

MIn enda svaghet som blivande sjuksköterska är min otroliga fobi för fötter. Jag får sådana äckelkänslor bara jag tänker på fötter. Det spelar inte någon roll vems fötter det är, det är lika äckligt iallafall. De enda par fötter som går an är mina egna, och tur är ju det eftersom jag måste dras med dom varje dag vare sig jag vill eller inte...

Sista veckan på Mogården iallafall. Det ska bli skönt att avsluta det hela men jag har verkligen trivts här. Alla som jobbar här förtjänar verkligen en eloge för det arbete som dom utför! På torsdag blir det att bjuda på fika och just nu lutar det mot Äppelpaj eller Äppelkaka (har frysen full med inlagda äpplen) men jag har inte bestämt mig än...men gott ska det bli hur som helst!

Idag börjar Stefan sitt nya jobb. Pratade just med honom på telefon men han verkade inte nervös. Men jag tror nog att han är det iallafall, även om han inte vill erkänna det för mig!
En annan har redan ångest för den första aretsdagen som leg. sjuksköterska. Glöm inte att jag ska vara mammaledig till i januari också..vilket innebär ett glapp på 7 månader innan jag börjar jobba. Skönlitteraturen lär bli utbytt mot studentlitteraturen sista månaderna!

Igår gick vi in i v.26, det är svårt att hänga med för tiden går så fort! Magen mår bra och växer, men jag har börjat få en hel del sammandragningar, vilket inte är det skönaste alla gånger. Men så ska det ju vara har jag hört..:)

Fick ett sms av min mor tidigare: Stuvade makaroner och korv till middag?
Svaret var givet: Absolut!!!

NU: Lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback