Cigg och godis

Helt seriöst, när jag går på kiosken och ska handla mig lite välförtjänta karameller vill jag väl ändå inte bli mött i dörren av ägaren med en cigg i munnen???

OK, jag har själv varit rökare så jag vet att ibland har nöden ingen lag, men efter en kort stunds observationer insåg jag att 1. Det fanns inte någon annan inne i kiosken och 2. Att mitt besök skulle ta MAX 5 minuter. Alltså borde hon kunnat vänta med att tända den där
ciggen, speciellt när hon 5 minuter tidigare kläckt ur sig: "Jag ser att du väntar smått" och sedan berätta hur minnena från hennes graviditeter kom tillbakja, TROTS att det var 30 år sen...ja..vad ska man säga? Goddag yxskaft!

Hur som haver så har dagen bestått av att färdigställa arbetet om trycksår hos äldre och efter några timmars slit och att X antal genomlästa artiklar anser jag mig själv vara färdig! I skrivande stund mailas arbetet iväg till alla seminariedeltagare [inklusive mig själv].

Godiset är såklart min välförtjänta belöning men även min tröst eftesom jag fått nackspärr imorse...Jag tog mig i kragen och började stöka undan i mitt rum, badrummet och köket när det small till baki huvudet. Antar att det är tacken va?!?

Ikväll serveras det köttsoppa med klimp hos min rara farmor och jag hoppas att det blir en liten äppelpaj som avslutning.

På tal om äpplen så ska jag iallafall försöka baka en äppelkaka i långpanna ikväll, om nacken tillåter. Annars får mamma kliva in och rädda mig eftersom jag ska bjuda på den imorgon på Mogården, som tack för min tid där.

Stefan har snart avklarat sin första vecka som leg.sjuksköterska på  
 och han säger att det går bra, men jag tror att han är lite blyg för att ge sig själv komplimanger, jag tror han klarar det med bravur!

Trevlig afton gott folk, tid för godis!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback