+35 grader och sol VS -2 grader och storm....

Ja då var man tillbaka i verkligheten igen, hemma på mammas gata! Jag måste erkänna att det finns stunder då man längtar bort men när man har väntat i över 20 timmar på att få komma hem, då finns det inget bättre än ens enga säng!

Thailand har varit helt underbart, värt varenda krona, varenda svettdroppe, varenda saltvattenskallsup och vartenda senadrag i vaderna!
Jag och Stefan har verkligen gjort en underbar resa tillsammans och jag är väldigt glad över att vi faktiskt for!

För att sammanfatta resan:
¤ 13 dagar med minst 35 grader i luften
¤ 1 dag med regn [det största oväder jag varit med om, det var dock över efter ca 40 minuter]
¤ God mat flera gånger per dag [Jag kommer sakna Phad Thai och mina älskade Spring Rolls]
¤ Frukt!!! Jag var nästan less på ananas där ett tag...men det gick över!
¤ Hitta Nemo! Hittade iallafall Sharkbeit-fisken när vi snorklade
¤ Tog en tur med Taxi, en elefantdam i sina bästa år [OBS! Underskatta inte en tjurig elefant]
¤ Billabong så långt ögat når, är så less så less så less!
¤ Jag har insett att jag har en fobi mot halvtama apor..
¤ Thailand är ett paradis för kärlekspar, jag och Stefan förlovade oss!
¤ Jag har blivit bättre på att pruta om jag får säga det själv, Stefan håller nog inte med...
¤ Hemresan är alltid längre än ditresan. I vårt fall nästan 13 timmar...
¤ Vi SKA åka tillbaka. Planerna lutar på vintern/våren 2010 då pyret blir 2 år.

Jag kommer att lägga upp bilder på
http://www.pixbox.se/ men det blir en annan dag!

GRAVIDITETEN
I söndags gick vi in i v.25 och jag kan säga att magen har växt sen jag åkte utomlands. Jag tycker inte att den ser så stor ut men när man ska böja sig ner/hoppa in i bilar/ställa sig upp märker man att man är en skugga av sitt forna smidiga jag.

Livmodern är som en fotboll stor och barnet väger ca 700g. De flesta av barnets organ är färdigutvecklade och kan nu överleva om det skulle födas, men det hoppa vi ju inte!

Just nu längtar jag bara så mycket efter pyret att det känns helt sjukt att det ska ta 9 månader! Nu ska jag och Stefan på allvar börja handla saker som behövs. Jag tänkte sätta mig och göra en "kom-ihåg-lista" ikväll när jag kommer hem från praktiken. Vi har fortfarande inte köpt någon barnvagn, vi satsar på en begagnad eftersom priserna är skyhöga och det gäller att vara ute på blocket i rättan tid för att komma över en fin och inte allt för gammal modell.

Jag ska lägga ut lite bilder på magen också, men som sagt, en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men GRAAAAAAAAAAAAAAAAAAATTIS till förlovningen gumman.... gud, så himla roligt.. skönt att ni har kommit hem igen välbehållna..tiden går så himla fort, tyckte det var nyss ni åkte..LÄngar verkligen nu tills du kommer ner hit på heltid..då ska vi ta igen allt, verkligen allt vi har missat...Puss puss puss och hälsa bamsegrattis till stefan från mig oxå! =)

Postat av: Linda

Hej gumman o välkommen hem! Stort grattis till din och stefans förlovning!! :) Jo om ni skulle ångra er och vilja köpa en ny vagn och kan tänka er kronan så tycker jag att ni ska gå in på deras hemsida och kika. Dem har nåt paketpris där som jag tycker e värt att kika på iaf. :) Själva var vi otroligt nära att köpa en emmaljunga scooter till Leia idag. Men vi stoppade oss själva i sista sekund. *s* Sköt om er! Saknar dig! KRAM

2008-02-13 @ 21:10:44
URL: http://snowieflickan.blogg.se
Postat av: Lena

Men hallå där! Va kul att du hittade mig då :) Känns som att alla bloggar ju..
O Jättegrattis till den lille/lilla :) gud va roligt..när är han/hon beräknad.
Bor du i skeå fortfarande eller? hoppas allt är bra . Kram

2008-02-13 @ 21:55:46
URL: http://lena85.blogg.se
Postat av: Sarah Åhlund

Ååh men GRATTIS VÄNNEN till eran Förlovning!!! Guu va roligt :) Förstå så avis jag blir när jag sitter här å läser hur underbart ni haft de i härliga varma thailand, men kanske ändå lite skönt å få komma hem igen? Brukar ju vara så, borta bra men hemma bäst ! Sköt nu om dej gumman å jag önskar dig all lycka me karln din,lillknodden som kommer, jobb, familj å vänner ! Vi ses då vi ses :) Puss å kram ! / Åhlund

2008-02-18 @ 18:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback