Morgonstund har guld i mun

Igår klev jag upp 05.00 för att 05.45 sätta mig i bilen och köra ca 13 mil till Märsta. Anledningen till att jag ens drog mig upp var föräldrautbildning och jag kännde att jag ville vara med på. Största anledningen är att lära känna andra som ska ha barn samtidigt som mig och Stefan så man får lite vänner och slipper sitta ensam...

Hur som helst så var det himla trevligt att träffa de andra som är med i gruppen men informationen gav inte min så mycket. Inte för att vi läst så många poäng om graviditet/förlossning/barn på skolan men det kändes som att man hade gode stor koll på det mesta. Jag ska iallafall gå dit resterande gånger, man kan ju inte bli dummare precis!:)

Efter en lunch tillsammans med en av de blivande mammorna åkte jag och hämtade nyklarna till vår nya lägenhet!!!! Och när jag kom tillbaka stod Stefan och svärfar med  ett fullpackat släp och väntade på mig. Sen tog det inte lång tid innan allt var inpackat i lägenheten:)

Stefan skruvade ihop det mest viktiga igår medans jag packade upp och diskade rent allt porslin och alla kökssaker man har...en miljon prylar...lätt!

Känslan av att få somna ivår säng igårkväll klår det mesta, jag var så utvilad imorse!

Så nu sitter jag här, i vår fina nya lägenhet i Märsta och rullar tummarna. Stefan jobbar kväll ikväll så jag får roa min bäst själv. Jag ska ta tag och diska upp alla "finglas" och annat porslin och ställa in i skåpet så man får bort lite kartonger från vardagsrummet.

Imorgon går vi in i v.36 och det innebär att det bara är 5 veckor kvar tills pyret beräknas komma!
Gud vad vi längtar!!

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback