Ändrade planer...IGEN!!

Siter på bibblan i skolan med gråten i halsen (jag hatar hormonförändringar).

Jag känner mig så jäbla motarbetad just nu att jag håller på att kvävas...men nu är det beslutat iallafall:
Det blir inget studieuppehåll.


Jag ska pina mig igenom de fem sista veckorna i skolan (och av graviditeten) så att jag slipper ta igen tiden i december. Allt blir visst mycket bättre då...

Förhoppningsvis kommer jag att orka med det både fysiskt och psykiskt och jag håller tummarna för att bebisen ska palla med det.
Min kropp = bebisens hus.


Jag blir så förbannad på folk som säger "kämpa den sista tiden, det är ju BARA fem veckor". Folk förstår inte att jag redan kämpat i 7½ månad, gravid och allt vilket INTE är det lättaste! Tror ni man har fått ens lite beröm för det?? Nix..skulle inte tro de..man ska tydligen vara stålkvinnan fast man är gravid..undra hur folk hade resonerat om det handlade om en karl??? Jag känner att jag inte har någon energi kvar egentligen men jag orkar inte med allt gnäll längre..så nu är det bara att bita ihop och dra runt på sig själv + ca 10kg i fem veckor, man kan ju alltid vila på kvällarna har jag hört...bara hoppas att psyket håller för detta...

Efter dessa fem veckor är det 1 vecka kvar tills bebisen är beräknad, hoppas man hinner ladda lite för det också...skulle ju vara tråkigt annars...

Nu har jag fått avreagera mig lite iallafall. Känns genast mycket bättre :) Jag har verkligen tur att ha så bra lärare som jag har som verkligen förstår min situation och hjälper mig med allt!

Tack Pia W, du ska veta att det uppskattas!


I eftermiddag blir det iallafall fika med Linda H och Therese och DET ser jag fram emot kan jag lova!!


Längtar hem till mitt lilla hjärtegryn Nova just nu, men i helgen ska vi bara ha det gott och vara ute i naturen i Långträsk tillsammans med mamma, Patrik, Louise och Peder. Det ska verkligen bli såå skönt! Sen har jag några lediga dagar tills allvaret börjar igen...

Kommentarer
Postat av: Jonna

Nämen det blir alltså att fortsätta med din klass och inte gå med oss det sista.. Det var starkt gjort, hoppas det går bra!! :)

Ska plugga lite nu men sköt om dig!! -kramar-

Postat av: Jennie

JAG tycker du gör det BRA! Det gör alla gravida!! Stå på dig och önskar dig all lycka med både plugget & bäbisen! Kram! //Jennie

2008-04-10 @ 19:02:03
URL: http://jennielundgren.blogg.se
Postat av: Flänny

Men gumman då.. klart du ska avreagera dig.. man kan ju inte ligga på topp alltid.. du vet vart jag finns när de behövs pratas av per telefon.. och skojjaru att jag längtar tills ni kommr ner hit nu.. ojojoj vad vi ska mysa ihop då..
Ser att ni skaffat volvo kombi..stoooooort.. du är ju fasen vuxen nu juh! :P Puss sötis

2008-04-11 @ 18:50:08
Postat av: Jennie

Du gör det bra!
De som aldrig varit gravida har ingenting att uttala sig om,för det är ruskigt påfrestande för ens kropp!
Allt kommer att gå lysande!Njut på!
Kram Jennie

2008-04-11 @ 20:30:10
URL: http://jennieohlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback