Tentaångest och saknad av det jag inte har

Imorgon är den tenta...Vad ska man säga? Har den senaste veckan suttit i skolans bibbla och bankat in information om diverse sjukdomar utan att jag känner någon speciell framgång.
Jo lite kan jag, men inte tillräckligt. Hur mycket man än läser så känns det ändå som att det inte räcker till, jo för mig räcker det till, men inte för lärarna. sanningen är att ja bara läser till sjuksköterska, inte till läkare!
Bara och bara, sanningen är den att läkarna inte klarar sig utan oss..haha! They need us! Känns bra..makt känns bra :)

♥Nova♥, men lilla bejbis, är hemma hos min mamma och syster nu..det är så tomt i lägenheten. Ingen som kommer och möter en i dörren när man kommer hem, ingen som kommer och viftar på svansen och vill mysa, ingen go och varm hund att krama på morgonen,
Som tur är så kommer ho ju hem igen snart, det är tur att mamma ställer upp för sen äldsta dotter när det är dax för henne att visa vad hon går för, dvs göra en tenta,

Jag saknar också Anderstorp, mitt rum på 164:an [Som nu Malin tagit över, tack och lov att det är hon och ingen annan] Jag saknar alla galna och spontana fester, sambomyset [Som jag faktiskt fortfarande är delaktig i, tack och lov!] och allt annat..men man saknar ju alltid det man inte har, inte sant?

men jag har det bra, jävligt bra faktiskt. Jag bor ju här, mitt i stan tillsammans med mannen i mitt liv[♥] och kan inte klaga alls:)

Men visst är det så, att man saknar det med inte har?

Önska mig lycka till eller ge mig en spark i baken!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: millan

hej anna!

så skoj att även du skaffat dej en blogg! nu kan jag ju följa ditt liv inne i stan, så kan du hålla dej uppdaterad på gerda.blogg.se om vad som händer här borta i slummen...

hoppas att tentan gick vägen och att du får en trevlig helg! du får gärna slå en pling om du känner för lite sällskap eller en promenad runt elva!

jag saknar dej. puss och kram

2006-10-05 @ 23:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback